2. třída – Krtečci
Výtvarné práce

Vážení rodiče,
zde si Vám dovolujeme představit díla našich dětí.
Školní rok 2022/2023
(5 – 6 let)
„Maminky mají svátek“
„Sbírka brouků“
kreslení podle předlohy
„Čarodějnice a čarodějky“
„Domácí zvířata a jejich mláďata“
Zvířátka jsme si poskládali z papíru a dotvořily podle vlastní fantazie.
Pokusili jsme se je i nakreslit.
„Jarní kytičky“
„Malujeme ticho a hluk“
„Co vidí moje oko“
„Náš kamarád“
– spolupráce ve skupině
„Modelujeme lidské tělo v pohybu“
“ V říši pohádek“
– výtvarná koláž s pohádkou
„Karnevalové kloboučky“
Z kulatých krabiček od sýrů jsme si vyrobili kloboučky k různým maskám. Fantazii se meze nekladou a proto si teď můžete prohlédnout klobouky pro berušky, muchomůrku, motýlky , víly, lesní zvířátka, domácí zvířátka, hajného, sýkorku, dinosaura, ale i zlatý pohár, třešeň, noc, sluníčko a lásku.
„Hrajeme si s geometrickými tvary“
„Sportování v zimě“
„U krmítka číhá kočka“
„Dva mrazíci“
My jsme zmrzlí bratři, hrozní jak se patří,
já mám nos červený, já do modra zbarvený.
Kdo z vás se nás nebojí, ten ať chvíli postojí.
„Tři králové“
„Havrani“
„Ježeček ježatý“
„Zelníčci“ – zeleninoví skřítci
„Je libo zdravé ovoce?“
„Mlsná kočička“
–spolupráce ve skupině
– 1. den si děti navrhly a nakreslily společný dům – rozvržení místností i s vybavením
–2. den si nakreslily tři věci, které si do domu chtějí vzít
– po společné domluvě věci do domu umístily a nalepily
–na závěr všichni vyprávěli, které věci si vzali a proč
„Moje školka“
-kreslení fixem, kolorování pastelkama
„Moje báječné prázdniny“
– kreslení fixem, kolorování pastelkama
Školní rok 2021/2022
(4 – 5 let)
„Praha“
Kreslení černou voskovkou, kolorování anilinovými vodovkami, děti si mohly vybrat formát čtvrtky A4 nebo A3.
Poznáte milí rodiče, které dvě pražské památky děti kreslily?
„Moje rodina“
kreslení černým fixem, kolorování pastelkama
„Moje budoucí povolání“
Kreslení černým fixem, kolorování pastelkama. Tušíte milí rodiče, čím by chtěly vaše děti jednou být?
„Čarodějnice“
kouzlení s papírem – roztírání suché křídy
rozfoukání tuše – tělo čarodějnice, děti se snažily v rozfoukané tuši najít ruce a místo pro hlavu – ruce zvýraznily nehtama (otisknutý štětec), hlavu obtiskly dlaní
potom děti nalepily vlasy, nosy, košťata, dokreslily pusinku a tvářičky
Některé čarodějnice dostali i jméno a kouzelné schopnosti.
„Ovečky a beránci“
„Veselé velikonoční housenky“
„Pavouček pro štěstí“
„Kouzelné květiny“
„Sluníčko“
kreslení tuší, kolorování solnou technikou (sůl a potravinářské barvy)
„To jsem já“
kreslení lidské postavy
„Pejsek a kočička“
Děti měly za úkol obléknout pejska a kočičku do karnevalového kostýmu.
„Klauni“
Nakreslit, vybarvit, dozdobit, přifouknout nos a hurá do karnevalového reje.
„Královská koruna“
-každý správný vládce potřebuje královskou korunu, proto si děti další týden vyrobily korunky, které charakterizují jejich království
„Královské erby“
– děti si vymyslely své království -hodné, ledové, sněhuláčkové, sluníčkové, atd. a k němu si nakreslily a nazdobily královský erb
„Hranatý, kulatý a špičatý obrázek“
–hrajeme si s modelínou a geometrickými tvary
„Kulíšky“
natírání inkoustem, vystřihování kulichu, zdobení zmizíkem, dolepování bambulí a okrajů
„Les v zimě“
(výtvarná koláž)
Děti si nejprve pomocí anilinových barev a solné techniky vytvořily zimní krajinu, do které nalepily volně žijící zvířátka.
Na základě předchozího vyprávění se pak rozhodovaly a schovávaly zvířátka do pelíšků nebo je nechaly ve volné krajině. Na domálování (schovávání) použily temperové barvy.
„Sněhuláček panáček“
–malování temperou, zdobení vločkama
„Tři králové“
– kreslení fixou, kolorování pastelkama
„Andílci“
„Zimní a letní panenka“
– seznámení s teplými a studenými odstíny barev
„Les je místo pro pohádku“
– výtvarná koláž
–po vybrané velikosti papíru (A4, A3), děti malovaly malířskými tušemi „les“ – mohly se rozhodnout pro jehličnatý x listnatý x smíšený, podzimní x letní a tomu přizpůsobit tvar kmenů s větvemi a barvy při tiskání listů a jehličí
-suchou křídou děti dokreslily pozadí, z nabídnutých obrázků vybraly a nalepily, co a kdo do lesa patří x nepatří
–kdo chtěl, mohl k obrázku vymyslet i příběh
„Meloun“
už víme, že z botanického hlediska je meloun zelenina, ale rozkrojený na míse, láká sníst jako ovoce
„Pepa červíček“
mladší děti: výběr barevného papíru, vystřihování, obtahování černou fixou
starší děti: vystřihování, obtahování tuší, kolorování anilinovými vodovkami
„Můj dům“
kreslení suchou temperou, kolorování pastelkama, pozadí – suchá křída
„Kamarádi“
„Moje školka“
kreslení černou fixou, kolorování pastelkama
„Zážitky z prázdnin“
kreslení černou fixou, kolorování pastelkama a tuhou temperou
Školní rok 2020/2021
(3 – 4 roky)
„Sluníčko“
„Mořský svět“
„Skřítek náladníček“
K oslavě svátku dne dětí, si děti vyrobily skřítky, kteří měli vyjadřovat nějakou náladu. Když byli skřítci hotoví, měly děti přemýšlet nad tím, jakou mají náladu a proč. Na závěr jsme se ještě pokusili o výmněnu s kamarádem. Rozdělit se o vlastnoručně vyrobenou věc není jednoduché, ale většina dětí zvládla i tento opravdu těžký úkol.
„Dárek pro maminku“
Milé maminky,
přejeme vám všechno nejlepší k vašemu svátku.
Krtečci
„Hmyzáčci“
obrázky tvořené doma v době uzavření mateřské školy z důvodu vládního nařízení
„Jarní kytičky“
obrázky tvořené doma v době uzavření mateřské školy z důvodu vládního nařízení
„Pejsek a kočička“
obrázky tvořené doma v době uzavření mateřské školy z důvodu vládního nařízení
Někteří krtečci tvoří a posílají i vlastní náměty, děkujeme.
„Veselé Velikonoce“
obrázky tvořené doma v době uzavření mateřské školy z důvodu vládního nařízení
Někteří krtečci tvoří a posílají i vlastní náměty, děkujeme.
„Sluníčko“
obrázky tvořené doma v době uzavření mateřské školy z důvodu vládního nařízení
Děkujeme za přání k MDŽ a Fanouškovi i za kytičku.
obrázky tvořené doma v době uzavření mateřské školy z důvodu vládního nařízení
„Človíček a pět kamarádů“
pět kamarádů – pět smyslů, které nám pomáhají poznávat svět
obrázky tvořené doma v době uzavření mateřské školy z důvodu vládního nařízení
„Človíček“
obrázky tvořené doma v době uzavření mateřské školy z důvodu vládního nařízení
„Večerníček“
„Kulatý a hranatý skřítek“
– kreslení tuší, kolorování anilinovými vodovkami
„Havrani“
„Krasobruslař“
– frotáž a grafomotorické cvičení
„Sněhuláček panáček“
– tisk barvy záclonou, dokreslování tuhou temperou a lepení detailů
„My tři králové jdeme k vám“
Vánoční překvapení
stačí trochu šikovnosti, mačkaný vánoční papír, tekuté lepidlo, štětec, rulička od toaletního papíru, vystřižený plamínek, na závěr vybrat mašličku……….
Andílci
není jednoduché vytvořit andílky, ale ještě těžší je, je vyfotit
S čerty jsou i žerty
distanční tvoření: „maminko, tatínku, namalujeme čerta“
Moc děkujeme všem rodičům, kteří s dětmi čertíka vytvořili a přinesli nebo poslali do školky.
Distanční tvoření Fanouška Muzikáře na téma podzim
Podzimní lístek
zapouštění anilinových barev do vody, seznámení s vodovými barvami a správná technika práce se štětcem
Pytel plný zeleniny
Pracovní činnosti: vystřihování, mačkání papíru, lepení, rozvoj estetického cítění
Sluníčko
Společná výtvarná činnost